Getting started with the collection:
No image available
Nederlandse kolonisten in Amerika en de Liga der Irokezen
By
Abstract
"De Nederlandse kolonisten noemden hen 'wilden' of 'naturellen', omdat zij naakt liepen en als jager-verzamelaars leefden. Maar zij hadden een samenleving met sterk ontwikkelde intermenselijke, organisatorische en juridische verhoudingen. De Liga der Irokezen of Iroquois of Haudenosaunee Confederacy was een uniek verbond van vijf stammen (naties) van Native Americans in de staat New York, dat van ongeveer 1450 tot de Amerikaanse revolutie heeft bestaan. De Nederlanders hebben vele jaren met Irokezen handelgedreven en samengeleefd. De 'Five Nations' hadden kenmerken van het Romeinse Rijk, maar kwamen door de invasie van Europeanen aan de ontwikkeling daarvan niet toe. Wat zou er zijn gebeurd als de Europeanen het Noord-Amerikaanse continent later hadden 'ontdekt', of als de Founding Fathers van de Verenigde Staten elementen van de Iroquois Confederacy hadden overgenomen?"-- Provided by vendor.
Publisher
Publication
Zutphen: Walburg Pers, [2024]
Is about
Subject
Type
Language
Classification
ISBN
- 9789464564167
- 9464564164
Persistent URL
To refer to this object, please use the following persistent URL: