Deze incomplete serie, bestaande uit 77 van de in totaal 85 prenten met scènes uit Ovidius' Metamorfosen, werd in 1709 samen met Ovidius-illustraties van Tempesta, Goltzius en Le Pautre in één album, Schijnvoet nummer 43, ingebonden. In de negentiende eeuw werd deze band weer uit elkaar gehaald. De ambitieuze reeks naar ontwerpen van ondermeer Jacob Pynas, Roeland Savery, Pieter Clouwet, Rubens en Rembrandt is nooit voltooid door de De Passes. De reeks werd uiteindelijk in 1677 in boekvorm uitgegeven in Brussel door Piere Du Rayer en Francois Foppes. Als losse prenten is de reeks alleen bekend uit een groep prenten afkomstig uit de collectie Hinloopen (1619-1708) die zich in het Rijksprentenkabinet bevindt. Deze groep is uitgebreid beschreven door Jan van der Waals in zijn Hinloopen-catalogus (zie: ''Een onbekende editie van een serie Ovidius-illustraties'' in De prentschat van Michiel Hinloopen, 1988, p. 79-102 en ook Ilja M. Veldman, 'The Ovid Project' in Crispijn de Passe and his Progeny (1564-1670) A Century of Print Production, 2001, pp. 287-290)). De ontdekking van een tweede groep afdrukken van de reeks, afkomstig uit de werkplaats van Crispijn de Passe de Jonge, biedt een belangrijke aanvulling op de Hinloopen-groep. Sommige afdrukken tonen de prenten in onvoltooide staat en zijn voorzien van verbeteringen en toevoegingen in pen en penseel. Bovendien zijn alle prenten voorzien van 17de-eeuwse opschriften die het in een aantal gevallen mogelijk maakt de ontwerpers van de voorstellingen nader te identificeren. Op grond van de aangetroffen watermerken kunnen de afdrukken worden gedateerd omstreeks 1652-1653. De toeschrijving van deze gravure aan Magdalena de Passe wordt bevestigd door het gedicht van P.C. Hooft 'Op Venus en Adonis. Door Magdaleene der Passe in kooper gesneden' Zie: https://www.dbnl.org/tekst/hoof001plee03_01/hoof001plee03_01_0188.php