Collectie Online wordt mede mogelijk gemaakt door:

KPN 
Sinds de heropening in 2013 is KPN  hoofdsponsor van het Rijksmuseum. Als hoofdsponsor draagt KPN structureel bij om onze kunstschatten voor iedereen toegankelijk te maken. Vooral digitaal.

Het Rijksmuseum wil hét vernieuwende, state-of-the-art culturele instituut te zijn in binnen- en buitenland. En KPN helpt ons daarbij. KPN levert naast een jaarlijkse financiële bijdrage alle diensten op het gebied van telefonie, dataverkeer en ICT voor het Rijksmuseum.

Mondriaan Fonds
Het Mondriaan Fonds is het publieke stimuleringsfonds voor beeldende kunst en cultureel erfgoed in Nederland en het Caribisch deel van het Koninkrijk. Het fonds ondersteunt Collectie Online vanwege de innovatieve wijze waarop AI-modellen worden toegepast om visuele gelijkenissen binnen de collectie te vinden. Zo stelt het Rijksmuseum een breed publiek in staat om eigen verhalen te creëren aan de hand van de collectie.

Neo4j
Collectie Online maakt gebruik van Neo4J's Graph Database om complexe datastructuren te organiseren en analyseren. Met deze technologie kunnen vele connecties tussen losse datapunten worden gerealiseerd. Graph Database technologie vormt een essentieel onderdeel van de zoek- en aanbevelingsmotor van Collectie Online.

Rijksmuseum Fonds
Het Rijksmuseum dankt de particuliere schenkers die via het Rijksmuseum Fonds, de steunstichting van het Rijksmuseum, hebben bijgedragen aan de totstandkoming van Collectie Online: Steven Schuurman, Familie Meijer, de Rijksmuseum International Circle en zij die anoniem wensen te blijven.