De nieuwe presentatie van het Rijkmuseum is als een reis door de Nederlandse (kunst)geschiedenis van Middeleeuwen tot en met de 20ste eeuw. Het verhaal van Nederland wordt in een internationale context gepresenteerd in een chronologisch tijdpad, verdeeld over vier etages en 80 nieuwe zalen.

Volgende

Openingscampagne Welkom!

Ruud Gullit en het Rijksmuseum 01:01
Ruud Gullit en het Rijksmuseum 01:01
Puck en het Rijksmuseum 01:01
Puck en het Rijksmuseum 01:01
Sophie van der Stap en het Rijksmuseum 00:48
Sophie van der Stap en het Rijksmuseum 00:48
Welkom in het Rijksmuseum! 01:10
Welkom in het Rijksmuseum! 01:10

Op 25 maart startte het Rijksmuseum met zijn openingscampagne met als thema 'Welkom!'. Onderdeel van de campagne zijn de TV commercials gemaakt door regisseur Jan de Bont, zelf begunstiger van het Rijksmuseum. Sophie van der Stap, Ruud Gullit en het meisje Puck laten in een commercial Nederland weer opnieuw kennis maken met het Rijksmuseum.

Ruud Gullit: ‘Mijn moeder werkte vroeger als schoonmaakster in het Rijksmuseum en ik kwam er als kind vaak. Ik herinner mij de kleine gangetjes en vele trappen. En dingen die jongens spannend vinden zoals de wapenkamer. Maar nu ik ouder ben en veel heb gereisd besef je eigenlijk pas goed hoe bijzonder Nederland is in de wereld en welke betekenis de spullen in een museum hebben.’

Sophie van der Stap: 'Ik woonde vroeger in het centrum van Amsterdam en kwam vaak en graag in het Rijksmuseum. Schrijven begint met kijken en dat leer je in een museum.'

Vorige Volgende

Het nieuwe museum

new_nachtwacht1

Nachtwachtzaal

new_eregalerij1

Eregalerij

new_17de-eeuw1

17de Eeuw

new_18de-eeuw1

18de Eeuw

new_19de-eeuw

19de Eeuw

new_20ste-eeuw

20ste Eeuw

new_aziatischpaviljoen

Aziatisch Paviljoen

new_cuypersbibliotheek

Cuypersbibliotheek

Vorige Volgende

Onze sponsors

ING - Onze helden zijn terug! 01:26
ING - Onze helden zijn terug! 01:26
Philips - Nieuw licht op oude meesters 01:17
Philips - Nieuw licht op oude meesters 01:17

BankGiro Loterij - Alle kinderen naar de Nachtwacht

KPN - VIP in het Rijks

ING - Onze helden zijn terug!

Omdat we de helden zo lang hebben moeten missen maakt hoofdsponsor ING het mede mogelijk dat de toegang tot het museum op 13 april van 12:00 tot 00:00 gratis is. 


Philips - Nieuw licht op oude meesters

Als een van de leidende partners in de renovatie heeft hoofdsponsor Philips nauw samengewerkt met het museum aan het verlichtingsontwerp.

Bankgiro Loterij - Alle kinderen naar de Nachtwacht

Onze droom is om alle kinderen in Nederland voor hun 12e verjaardag een keer de Nachtwacht van Rembrandt te laten zien.
Met een RijksmuseumLot helpt u mee om kinderen uit heel Nederland dit prachtige topstuk uit onze geschiedenis te laten zien.

KPN - VIP in het Rijks

Via de Facebookpagina van hoofdsponsor KPN kun je jouw kunstwerken insturen om het Rijksmuseum te feliciteren met de heropening. Verzamel zoveel mogelijk stemmen voor jouw creatie en misschien ga jij als VIP naar het Rijksmuseum!

Vorige Volgende

De inhuizing

inhuizing-bantam

De Bantam van Frits Koolhoven passeert als eerste object de Eregalerij

New_inh_mater

Maria als Mater Dolorosa van Pietro Torrigiano in de Middeleeuwen

new_inh_both

17de Eeuw

new_inh_eregalerij

Eregalerij

new_inh_helst

Schuttersmaaltijd van Bartholomeus van der Helst

new_inh_scheepsmodel

17de Eeuw

verhuizing

Verhuizing van de Nachtwacht van de Philipsvleugel naar het hoofdgebouw

new_inh_nachtwacht

Via een gleuf in de vloer komt de Nachtwacht terug op zijn plek

new_inh_nachtwacht1

Nachtwachtzaal

Vorige

100 Topstukken