Met verschillende zintuigen ontdek je samen het beste van het Rijksmuseum. Door beschrijvingen, embodiment, geuren en het aanraken van de kunst komen de objecten tot leven. We organiseren rondleidingen door zowel het Rijksmuseum als door de tijdelijke tentoonstelling.

Een rondleiding door de vaste collectie

Een prive-rondleiding door de vaste collectie van het Rijksmuseum. Heb je deze al een keer gedaan, geef dat dan aan bij de rondleider, zodat je weer een ander deel van het museum gaat ervaren.

Nieuwsgierig?

Beluister hier alvast een voorproefje over de Nachtwacht met het Nachtwachtverhaal. Niet een beschrijving, maar een beleving.

Tentoonstelling Frans Hals

Rondleidingen op 30 april, 3 mei en 7 juni

Uitzonderlijk vernieuwend, vermakelijk en vol lef: Frans Hals was een van de meest bepalende schilders van de 17de eeuw. Zijn eigenzinnige, losse schilderstijl werd zo invloedrijk dat je bijna zou vergeten dat hij hier de grondlegger van was. Ontdek de streken van Frans Hals in een unieke tentoonstelling met zo’n vijftig werken uit (inter)nationale topcollecties.

Tentoonstelling Lee Ufan in de Rijksmuseumtuinen

Rondleidingen op 5 jul, 2 au en 6 sep

Lee Ufan (1936) is een de oprichters van de Japanse avant-garde beweging Mono-ha (School van Dingen), waar kunstenaars ruwe materialen en elementen, zoals steen, ijzer en water, gebruiken om de relatie tussen objecten en ruimte te onderzoeken. In de tuinen zullen zeven iconische beelden staan. Daarnaast worden twee beelden op verrassende locaties in het museum tentoongesteld.

Goed om te weten

Deze rondleiding is in het Nederlands.

Annuleren na betaling niet meer mogelijk. Alleen als het museum het programma vanwege overheidsmaatregelen moet annuleren, is restitutie mogelijk

Verplaatsen van datum is mogelijk mits er plek is en tot 1 week voor de bezoekdatum (let op, dit geldt niet voor privérondleidingen)

Een begeleider mag gratis mee. Boek wel een starttijd voor deze persoon. Ga hiervoor naar Ander Geldig Toegangsbewijs

Kunnen we helpen?

Tijdens kantooruren

Met dank aan

De rondleiding kan worden aangeboden tegen dit gereduceerde tarief dankzij het Bas ten Haaf Fonds / Rijksmuseum Fonds.

Hulphonden welkom
Dagelijks privérondleidingen

Rondleiding

Tentoonstelling Frans Hals

• Gratis
  • maximaal 8 personen
  • excl. toegang museum

30 april, 3 mei, 7 juni
11:15-12:45u

Vaste collectie: prive-rondleiding

Privérondleiding

Dagelijks
€ 30 per rondleiding

• max. 8 personen
  • excl. toegang museum
  • begeleiders mogen gratis mee

Boek je privérondleiding minimaal 7 dagen van tevoren.

1,5 uur

Bij de informatiebalie in het museum.

Hulphonden

Hulphonden, aangelijnd met een tuigje, zijn welkom.

Op de hoogte blijven?

Wil je op de hoogte blijven van onze toegankelijke programmering? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief.

Het melkmeisje Het melkmeisje

Luistertijd 1u 10m - Voor blinde en slechtziende bezoekers