KPN is alweer een aantal jaren als hoofdsponsor aan het Rijksmuseum verbonden. Daarnaast is KPN in 2015 ook hoofdsponsor van de blockbuster tentoonstelling Late Rembrandt.

kpn KPN steunt het Rijksmuseum in zijn ambitie om hét vernieuwende, state-of-the-art culturele instituut te zijn in binnen- en buitenland. In dit kader levert de hoofdsponsor naast een jaarlijkse financiële bijdrage alle diensten op het gebied van telefonie, dataverkeer en –opslag voor het Rijksmuseum.

Zo maken de museumgidsen gebruik van KPN groene iPads voor hun rondleidingen. Verder host KPN www.Rijksmuseum.nl de veel geprezen en technisch zeer onderscheidende website van het Rijksmuseum. Op deze website wordt de unieke collectie van het museum voor een zo groot mogelijk publiek toegankelijk gemaakt.

Naast de state-of-the-art dienstverlening organiseert KPN jaarlijks een aantal toonaangevende evenementen in het Rijksmuseum. Het jaarlijkse "Meesters in" evenement waar KPN CEO Eelco Blok zijn gasten ontvangt is een terugkerend hoogtepunt voor de top van het Nederlandse bedrijfsleven.

Als hoofdsponsor van de tentoonstelling Late Rembrandt heeft KPN er met de website www.kpn.com/rembrandt voor gezorgd dat de hele wereld deze eenmalige tentoonstelling online kan bekijken. Zo is Gregor Weber, Hoofd beeldende kunst Rijksmuseum, te zien in rondleidingen met vier bekende Nederlanders. Ook is een aantal werken van Rembrandt gedigitaliseerd en 'tot leven gewekt' met behulp van innovatieve ICT technieken. Daarnaast voerde KPN een grote landelijke reclamecampagne waarin de werken van Late Rembrandt voor het grote publiek zijn gepresenteerd. Ten slotte kregen duizenden KPN klanten de mogelijkheid om Late Rembrandt te bezoeken op één van de zes exclusieve KPN klantavonden.