Op een pastorale waaier uit het vierde kwart van de 18 eeuw in de verzameling van het Kostuummuseum in Den Haag (inv. KT28-1973), is links op de achtergrond precies hetzelfde huisje met extreem puntig dak zichtbaar als op de centrale scene van deze waaier. Ook het kleine ovale medaillon rechts, met het vogeltje op een tak, is op beide waaiers gelijk. Het meest opvallend is echter, dat het slapende vrouwtje dat rechts van het verliefde paar tegen een muur aan leunt, op beide waaiers op dezelfde plaats en in dezelfde houding is afgebeeld. Alleen haar kleding verschilt: op de waaier in Den Haag draagt zij een japon met een open rok, waraonder een rok in een andere kleur zichtbaar is. Er zijn verschillende verklaringen voor deze overeenkomsten mogelijk: er kan naar hetzelfde voorbeeld zijn gewerkt, dan wel de waaierbladen kunnen door dezelfde hand of in hetzelfde atelier zijn geschilderd. Aangezien de overeenkomsten hier juist in het bijwerk optreden, lijkt het waarschijnlijk dat beide waaierbladen door dezelfde hand zijn geschilderd. In het kleine ovale medaillon links keert een vogeltje terug naar een nest vol eitjes. Het lijkt een duidelijke zinspeling, maar in het pendant zit een vogeltje alleen op een tak. De betekenis van deze combinatie is niet geheel duidelijk. In de ruiten links en rechts allerlei vruchten zoals druiven, peren, appelen, kersen en zelfs een watermeloen. Verder ook een bijenkorf, die onmisbaar is bij de fruitteelt. Het motief van de vruchtenschaal op de buitenbenen sluit hierbij aan.