Webwinkel - veelgestelde vragen

  1. Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice?
  2. Wat is het privacybeleid van het Rijksmuseum?
  3. Worden mijn creditcardgegevens veilig verzonden?
  4. Hoe kan ik mijn bestelling betalen?
  5. Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?
  6. Kan de status van het verzonden pakket getraceerd worden?
  7. Wat moet ik doen als mijn bestelling niet binnen de opgegeven termijn is bezorgd?
  8. Wordt mij een rekening gestuurd?
  9. Zijn de prijzen in de webwinkel inclusief btw?
  10. Kan ik als particulier buiten Nederland de inbegrepen BTW bedragen terugvorderen?
  11. Kunnen bij bestelling van meerdere artikelen de verzendkosten lager zijn dan de in mijn ontvangen bevestiging aangegeven kosten?
  12. Worden er douanekosten in rekening gebracht?
  13. Hoe kan ik een artikel uit mijn winkelwagen verwijderen?
  14. De webwinkel heeft niet een bepaalde artikel die ik heb gezien in de Rijksmuseum winkel. Is het mogelijk deze te bestellen?

Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice?

De klantenservice is te bereiken via e-mailadres sales@rijksmuseum.nl, 020 6747352, of fax 020 6747001.

Wat is het privacybeleid van het Rijksmuseum?

We staan garant voor uw privacy. Wij gebruiken de door u opgegeven informatie (zoals naam, adres, telefoonnummer, creditcardnummer) alleen voor het verwerken van uw bestelling en het bijhouden van onze administratie. De informatie wordt niet gebruikt voor andere doelstellingen van commerciële of niet-commerciële aard, die niet direct gerelateerd zijn aan het Rijksmuseum Amsterdam, zonder dat daarvoor vooraf om uw toestemming is gevraagd. De winkelsoftware kan mogelijk gebruik maken van cookies om uw winkelwagen tijdens een online bezoek bij te kunnen houden en om uw naam en adres te registreren voor een volgend bezoek aan deze site. De cookies worden niet gebruikt om creditcardgegevens op te slaan. Wij zetten ons in om u een veilig verblijf te bieden op het internet. Op deze manier wordt de mogelijkheid tot diefstal, manipulatie en andere veranderingen in de informatie, die u bij ons achterlaat, tot een minimum gereduceerd.

Worden mijn creditcardgegevens veilig verzonden?

Ja; deze winkel is met een SSL 3,0 verbinding beveiligd.

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

Betaling is mogelijk via creditcard (Amex, Mastercard, Visa, JSB), en via Ideal.

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Uw bestelling wordt meestal binnen 4 dagen na binnenkomst afgehandeld en via PostNL standaard naar u toegezonden. Binnen Nederland hoort de bestelling normaliter 7 werkdagen na plaatsing van de bestelling te arriveren. De overkomstduur naar België ligt tussen 2-6 werkdagen. Voor verdere informatie zie Verzendinformatie

Kan de status van het verzonden pakket getraceerd worden?

Binnen Nederland en binnen de EU zijn aangetekend en standaard vanaf 500 gram verzonden pakketten traceerbaar. ‘Track & trace’ is eveneens mogelijk voor de voornaamste bestemmingen buiten de EU.

Wat moet ik doen als mijn bestelling niet binnen de opgegeven termijn is bezorgd?

Als u de bestelling niet binnen de indicatieve levertijd ontvangen hebt, kunt u het beste nog een paar dagen wachten. Heeft u uw bestelling daarna nog steeds niet ontvangen, neem dan contact op met klantenservice.

Wordt mij een rekening gestuurd?

Ja. Behalve het automatisch aan uw opgegeven e-mail adres gezonden besteloverzicht, ontvangt u per brief een rekening met vermelding van uw betaling en de verzenddatum van uw bestelling.

Zijn de prijzen in de webwinkel inclusief btw?

Ja, alle prijzen die in onze webwinkel vermeld worden zijn inclusief btw, volgens het Nederlandse tarief. De doorberekende btw bedragen worden op onze facturen gespecificeerd.

Kan ik als particulier buiten Nederland de inbegrepen BTW bedragen terugvorderen?

Het Rijksmuseum biedt niet de mogelijkheid aan particulieren binnen of buiten de Europese Unie om de in rekening gebrachte BTW terug te storten.

Kunnen bij bestelling van meerdere artikelen de verzendkosten lager zijn dan de in mijn ontvangen bevestiging aangegeven kosten?

Ja. Wanneer de bestelde artikelen bij elkaar in één pakket verzonden kunnen worden, kunnen de opgegeven verzendkosten lager zijn. Dit is uiteraard afhankelijk van het gewichtstarief van TNT post.

Worden er douanekosten in rekening gebracht?

Het is mogelijk dat u douanerechten en omzetbelasting (btw) verschuldigd bent als u uw bestelling laat bezorgen buiten de EU. Het gaat in dit geval namelijk om de invoer van goederen. Informeer bij uw nationale douane tot welk bedrag er vrijstelling van belasting geldt.

Hoe kan ik een artikel uit mijn winkelwagen verwijderen?

U klikt op 'Bekijk uw winkelwagen' rechts boven op de pagina's en klikt daarna op de pagina 'Winkelwagen' op het prullenmandje.

De webwinkel heeft niet een bepaalde artikel die ik heb gezien in de Rijksmuseum winkel. Is het mogelijk deze te bestellen?

Ja. U kunt alle artikelen bestellen door een aanvraag te verzenden aan onze klantenservice. Er zal dan een pro forma factuur aan u verzonden worden. Na betaling van deze pro forma factuur gaan wij over tot verzending. Een duidelijke beschrijving van het artikel helpt ons bij het samenstellen van uw aanvraag. Daarnaast hebben wij voor factuur en verzending uiteraard uw complete adres nodig.

Uw winkelwagen (0 items)