Fragment van een schotel met een…

anoniem, ca. 1300 - ca. 1399, schotel, BK-NM-12300

Fragment van de bodem en wand van een schotel van aardewerk. Zachte bruine aarde met gele glazuur versierd met een ingegrifte band met bloemranken. In twee stukken gebroken.

Lamp

anoniem, 1650 - 1750, lamp, BK-NM-1385

Fragment van een groen verglaasd lampje van steengoed.

Fragment van een kan met een…

anoniem, ca. 1100 - ca. 1299, kan, BK-2000-62-K

Fragment van een kan van kwarts-fritgoed bedekt met een monochroom turquoise alkaliglazuur.

Tegelfragment met herten tussen…

anoniem, ca. 1310 - ca. 1311, tegel, BK-NM-11796

Vierkant tegelfragment van kwarts-fritgoed gedecoreerd met twee herten tussen bloemranken in een stervormig cartouche in bruin luster en blauw op witte ondergrond van glazuur. Hieromheen een band met (psuedo-)schrift. De tegel was oorspronkelijk achtpuntig.

Fragment beschilderd met een ruiter

anoniem, ca. 1170 - ca. 1200, bodem (potscherven), BK-NM-12180

Fragment van de bodem van een schaal, bord of kom van kwarts-fritgoed gedecoreerd met schrift en ruiter in luster op een ondergrond van opaak wit tin-lood-alkaliglazuur.

Kruik

anoniem, 1640 - 1670, kruik, BK-KOG-551-A

Fragment van een grijs met blauwe kruik van steengoed.

Fragment van een snel van steengoed

Anno Knütgen (atelier van), 1566 - 1575, kan, BK-NM-8704

Snel van steengoed, fragment. Cilindervormig lichaam zich naar boven toe vernauwend. Opgedrukt: 3 hoge stroken waarin allegorische vrouwenfiguren, voorstellende de Gerechtigheid, het Geloof en het Geduld en het jaartal 1566. Het bovengedeelte ven de snel ontbreekt.

Kan

anoniem, 1570 - 1580, kan, BK-KOG-466

Fragment van een snel van steengoed. Versierd met drie taferelen met voorstellingen van de verloren zoon.

Kruik

anoniem, 1600 - 1650, kruik, BK-KOG-530

Fragment van een kruik van steengoed. Op de grijs met blauwe kruik zijn voorstellingen uit de geschiedenis van ... uitgebeeld.

Kruik

anoniem, 1640 - 1670, kruik, BK-KOG-551-C

Fragment van een grijs met blauwe kruik van steengoed.