Portret van Arnold Tholinx

Rembrandt Harmensz. van Rijn, 1654 - 1658, prent, RP-P-OB-577

Fries met de triomf van de Liefde

Meester van de Dobbelsteen, naar Rafaël, ca. 1530 - ca. 1560, prent, RP-P-OB-38.567

Een fries met een optocht van naakte putti. In het midden Amor met twee fakkels op een strijdwagen getrokken door twee geiten. Daaromheen putti met dieren en trompetten. Rechts loopt een leeuw en een putto met een luit in zijn armen.

De drie kruisen

Rembrandt Harmensz. van Rijn, 1653, prent, RP-P-1962-39

Zittende naakte vrouw

Rembrandt Harmensz. van Rijn, 1658, prent, RP-P-1962-77

Hiëronymus lezend in een Italiaans…

Rembrandt Harmensz. van Rijn, 1651 - 1655, prent, RP-P-OB-184

Amor en Psyche samen in het…

Meester van de Dobbelsteen, naar Michiel Coxie (I), ca. 1530 - ca. 1560, prent, RP-P-OB-38.570X

Amor en Psyche liggen in het huwelijksbed. Terwijl Psyche ligt te slapen, kijkt Amor uit het open raam links. Italiaanse tekst in twee cartouches in ondermarge. Genummerd linksonder: 32.

Toilet van Psyche met nimfen

Meester van de Dobbelsteen, naar Michiel Coxie (I), ca. 1530 - ca. 1560, prent, RP-P-H-H-801

In een slaapkamer maakt Psyche toilet met drie assisterende nimfen. Italiaanse tekst in twee cartouches in ondermarge. Tweemaal genummerd linksonder: 10.

Psyche doet verslag aan haar…

Meester van de Dobbelsteen, naar Michiel Coxie (I), ca. 1530 - ca. 1560, prent, RP-P-H-H-806

Psyche vertelt aan haar twee zusters dat Amor haar heeft verlaten. Links de twee zusters die zich van een berg storten in de hoop naar Amor te worden gebracht door Zephyrus (de personificatie van de westenwind). Italiaanse tekst in twee cartouches in ondermarge. Tweemaal genummerd linksonder: 15.

Badende Psyche

Agostino Veneziano, naar Michiel Coxie (I), 1500 - ca. 1536, prent, RP-P-OB-38.577

Psyche zittend op de rand van een bad, met om haar heen drie nimfen die voor haar onzichtbaar zijn. Rechts een doorkijk naar Psyche liggend in haar bed. Italiaanse tekst in twee cartouches in ondermarge. Tweemaal genummerd linksonder: 7.

As If We Were Aliens

Kees Spermon, 1990, prent, RP-P-2010-222-1192

Drie voorstellingen van een forse mannelijke gestalte binnen een rechthoek.