Staande soldaat

Gesina ter Borch, ca. 1653, tekening, BI-1890-1952-26

Staande soldaat van achteren gezien, naast liefdesklacht op de wijs van Waerom o straffe. Onderaan heeft Gesina een couplet toegevoegd.

Heer in cape

Gesina ter Borch, 1653, tekening, BI-1890-1952-32

Heer in cape naast liefdeslied voor Cloris, zonder aangegeven melodie.

Boerenpaar, van achteren

Gesina ter Borch, 1653, tekening, BI-1890-1952-33

Boerenpaar in gesprek op een heuvel onder een gedicht met lofbetuigingen aan een vrouw, zonder aangegeven melodie.

Soldaat en dame, van achteren

Gesina ter Borch, ca. 1654, tekening, BI-1890-1952-58

Soldaat en dame, van achteren, naast liefdesklacht op de melodie van Psalm 38.

Heer liggend op de grond

Gesina ter Borch, ca. 1659, tekening, BI-1890-1952-93

Heer liggend op de grond met zijn hoofd op zijn hand naast liefdesklacht op de melodie van Siarme Sekreet.

Dame en een officier

Gesina ter Borch, ca. 1654 - ca. 1658, tekening, BI-1890-1952-74(R)

Dame en een officier naast gedicht (samen-spraeck) met dialoog tussen Amarilli en Amijntas, op de melodie van Cantselaers testament.

Roker zittend aan een tafel

Gesina ter Borch, 1653, tekening, BI-1890-1952-34(R)

Roker zittend aan een tafel naast de eerste 3 van in totaal 7 coupletten van een drinklied, zonder aangegeven melodie.

Muziek makend herderspaar

Gesina ter Borch, ca. 1654, tekening, BI-1890-1952-47

Herderspaar onder pastoraal lied op de melodie van Florijmonde in het bloosen.

Twee heren en een boerenmeisje

Gesina ter Borch, ca. 1654, tekening, BI-1890-1952-64

Twee heren en een boerenmeisje onder een gedicht op de melodie van Rosemont die lach gedoken. In het gedicht richten de heren zich tot Cupido omdat hij hen beide op hetzelfde wispelturige meisje verliefd heeft laten worden.

Geliefden in een formele tuin

Gesina ter Borch, 1658, tekening, BI-1890-1952-81

Geliefden in een formele tuin onder een gedicht waarin de spreker zich tot Clooris richt, op de melodie van Langerack.