Echtpaar met kindje

Gesina ter Borch, 1652, tekening, BI-1890-1952-13

Echtpaar met kindje onder gedicht over huwelijksgeluk op de wijs van Schoonste nimphe van het wout.

Herberginterieur met twee doden en…

Gesina ter Borch, ca. 1658, tekening, BI-1890-1952-83

Herberginterieur met twee doden en een drinker onder een drinklied op de wijs van Coomt mijn Flora. De spreker stelt voor al het verdriet in de liefde weg te drinken. Op de achtergrond van de tekening schreeuwt een vrouw naar haar man: den schelm. etc.

Heer en een dame op het strand

Gesina ter Borch, ca. 1654, tekening, BI-1890-1952-45

Een heer en een dame op het strand naast een gedicht over Galathea op de wijs van Moegebaedt.

Dame en een heer die zelfmoord…

Gesina ter Borch, ca. 1654 - ca. 1658, tekening, BI-1890-1952-71

Een dame keert zich af van een heer die zelfmoord pleegt naast een gedicht over een hopeloos verliefde man die dreigt met zelfmoord, op de wijs van 'Eijlaes mijn tweede hardt'.

Wandelende heer en een dame

Gesina ter Borch, ca. 1652, tekening, BI-1890-1952-9

Wandelende heer en een dame naast een gedicht over Thirsis en Phyllis, zonder aangegeven melodie.

Heer die de hand van een dame kust

Gesina ter Borch, 1656, tekening, BI-1890-1952-97

Heer die de hand van een dame kust en vervolg van het liefdeslied op de vorige pagina (folio 96, BI-1890-1952-96), zonder aangegeven melodie.

Rouwende heer met een rouwstoet…

Gesina ter Borch, ca. 1654, tekening, BI-1890-1952-67

Rouwende heer met een rouwstoet achter hem naast een gedicht van een spreker aan zijn overleden geliefde Amarilli, op de wijs van Amarilli mia bella. Gesina heeft rechtsboven twee regels tekst toegevoegd.

Vrolijk gezelschap in de…

Gesina ter Borch, 1658, tekening, BI-1890-1952-88(R)

Vrolijk drinkgezelschap dat een kusspelletje speelt in de buitenlucht onder drinklied op de wijs van Petijt sot de Bordeaux.

Paartje bij de ingang van een…

Gesina ter Borch, ca. 1658, tekening, BI-1890-1952-79

Paartje bij de ingang van een klooster onder liefdesgedicht op de wijs van 'Onlanx onstelt in mijn gemoet'. De spreker Celadon formuleert zijn amoreuze woorden in termen van de metafoor van het klooster.

Twee vrouwen die was aanstampen

Gesina ter Borch, naar anoniem, ca. 1652 - ca. 1653, tekening, BI-1890-1952-14

Twee vrouwen die staand in een tobbe de was aanstampen, met daaronder het lied dat wasvrouwen zongen.