Gedicht over de wisselvalligheid…

Gesina ter Borch, ca. 1649, kalligrafie, BI-1890-1950-7(V)

Vervolg van gedicht op de voorzijde van het blad.

Gedicht waarin Simeon God looft

Gesina ter Borch, 1646 - ca. 1650, gedicht, BI-1890-1950-12(V)

Gedicht gebaseerd op Lucas 2:29-32. De laatste regel van het gedicht (En oock Israels eere) is afgesneden. Zonder aangegeven melodie.

Gedicht over nieuw gebruik in…

Gesina ter Borch, 1650, gedicht, BI-1890-1950-20(R)

Gedicht op de melodie van Nieu liedeken.

Gedicht over een heer die verliefd…

Gesina ter Borch, 1646 - ca. 1650, gedicht, BI-1890-1950-24(V)

Vervolg van het gedicht op de voorzijde.

Gelegenheidsgedicht voor Gesina ter…

Henrik Jordis, 1660, kalligrafie, BI-1890-1952-I(R)

Gelegenheidsgedicht op de melodie van La bellezza ha' gran forza, geschreven door Hendrik Jordis, een vriend van Gesina ter Borch.

Boerenpaar, van achteren

Gesina ter Borch, 1653, tekening, BI-1890-1952-33

Boerenpaar in gesprek op een heuvel onder een gedicht met lofbetuigingen aan een vrouw, zonder aangegeven melodie.

Klassieke aforismen in spiegelbeeld

Gesina ter Borch, ca. 1652 - ca. 1680, kalligrafie, BI-1890-1952-37(V)

Eigentijdse Nederlandse aforismen…

Henrik Jordis, ca. 1652 - ca. 1680, kalligrafie, BI-1890-1952-38(R)

Staande dame

Gesina ter Borch, ca. 1654, tekening, BI-1890-1952-52

Staande dame naast gedicht in dialoogvorm (samen-spraeck).

Dame en heer in gesprek

Gesina ter Borch, ca. 1654, tekening, BI-1890-1952-57

Dame en heer in gesprek naast liefdesklacht op de melodie van Tweede Carileen.