Portret van Joseph Bergler (II)

Franz Johann Heinrich Nadorp, 1822, prent, RP-P-2008-542

Kan met links een oor, gevormd uit…

Aegidius Sadeler, naar Polidoro da Caravaggio, 1580 - 1605, prent, RP-P-1964-2394

De buik van de kan is gedecoreerd met een fries met centauren. Tegenzijdige kopie naar RP-P-1964-2386.

Kan met een oor, uitlopend in een…

Aegidius Sadeler, naar Polidoro da Caravaggio, 1580 - 1605, prent, RP-P-1964-2397

De buik van de kan is gedecoreerd met twee gevleugelde vrouwelijke saters. Tegenzijdige kopie naar RP-P-1964-2389.

Vaas met twee gedraaide oren,…

Aegidius Sadeler, naar Polidoro da Caravaggio, 1580 - 1605, prent, RP-P-1964-2392

De buik is gedecoreerd met een fries waarop twee groepen mensen een in het midden staande godheid aanbidden. Tegenzijdige kopie naar RP-P-1964-2384.

Kan met een dubbel oor, bestaande…

Aegidius Sadeler, naar Polidoro da Caravaggio, 1580 - 1605, prent, RP-P-1964-2398

De buik van de kan is gedecoreerd met twee kinderen die een guirlande ophouden. Tegenzijdige kopie naar RP-P-1964-2391.

Kan waarvan de tuit op een mascaron…

Aegidius Sadeler, naar Polidoro da Caravaggio, 1580 - 1605, prent, RP-P-1964-2395

De buik van de kan is gedecoreerd met een fries waarop mensen een door zijn voorpoten gezakte stier gaan offeren (?). Tegenzijdige kopie naar RP-P-1964-2387.

Heilige Franciscus

Aegidius Sadeler, 1624 - ca. 1650, prent, RP-P-OB-5139

De H. Franciscus, zijn armen gespreid. Hij staat voor een crucifix. Naast het crucifix een doodshoofd en een open boek. Erboven het monogram IHS. De prent heeft een Latijns onderschrift.

Hoofd van een engel

Aegidius Sadeler, naar Albrecht Dürer, 1598, prent, RP-P-OB-5146

Landschap met stenen brug

Aegidius Sadeler, naar Pieter Stevens (II), 1597 - 1629, prent, RP-P-1907-2333

Een landschap met op de voorgrond enkele reizigers. Op de achtergrond een stenen brug naar een stad. De eerste prent van een achtdelige reeks met Boheemse landschappen.

Allegorisch portret van…

Aegidius Sadeler, 1600, prent, RP-P-1940-1670

Gedenkprent voor de overleden vrouw van de schilder Batholomeus Spranger. Links Bartholomeus Spranger en rechts zijn vrouw Christina Muller. De twee portretten worden omringd door de personificaties van de vrije kunsten, het geloof, de tijd, de dood en de roem.