Staande soldaat

Gesina ter Borch, ca. 1653, tekening, BI-1890-1952-26

Staande soldaat van achteren gezien, naast liefdesklacht op de wijs van Waerom o straffe. Onderaan heeft Gesina een couplet toegevoegd.

Vier studies van honden

Gesina ter Borch, ca. 1660 - ca. 1680, tekening, BI-1890-1952-40(R)

Boven een liggende langharige hond, onder een zittende en lopende hond. De laatste is mogelijk Acteon die drie keer in het Familie-Plakboek is afgebeeld door Anna Conelia Moda.

Staande dame

Gesina ter Borch, ca. 1654, tekening, BI-1890-1952-52

Staande dame naast gedicht in dialoogvorm (samen-spraeck).

Dame en heer in gesprek

Gesina ter Borch, ca. 1654, tekening, BI-1890-1952-57

Dame en heer in gesprek naast liefdesklacht op de melodie van Tweede Carileen.

Twee heren en een boerenmeisje

Gesina ter Borch, ca. 1654, tekening, BI-1890-1952-64

Twee heren en een boerenmeisje onder een gedicht op de melodie van Rosemont die lach gedoken. In het gedicht richten de heren zich tot Cupido omdat hij hen beide op hetzelfde wispelturige meisje verliefd heeft laten worden.

Vier pastorale figuren in een…

Gesina ter Borch, ca. 1654, tekening, BI-1890-1952-69

Vier pastorale figuren in een landschap onder een gedicht op de melodie van Vrindinne, ghij die de schoonste sijt. Het gedicht gaat over het contrast tussen de luxe aan het hof en de pastorale eenvoud. Onderaan heeft Gesina twee regels toegevoegd.

Staande officier, van achteren

Gesina ter Borch, ca. 1654 - ca. 1658, tekening, BI-1890-1952-76

Staande officier naast liefdesklacht zonder aangegeven melodie.

Stel begroet een dame bij de deur…

Gesina ter Borch, 1659, tekening, BI-1890-1952-90(R)

Hoofd van een vrouw met een…

Moses ter Borch, ca. 1660, tekening, RP-T-1887-A-1059

De vlucht naar Egypte

Moses ter Borch, naar Rembrandt Harmensz. van Rijn, ca. 1659 - 1660, tekening, RP-T-1887-A-1078