6 resultaten gevonden


Johann Joachim Kändler Meissener Porzellan Manufaktur, ca. 1738 - ca. 1739, eet- en drinkgerei, BK-1959-38

Sokkel van de plat-de-ménage van het Zwanenservies. De sokkel bestaat uit negen stukken porselein: een middenstuk met geschulpte en vergulde rand, waaromheen acht schelpvormige delen met dito rand zich aaneensluiten op een door een verguld bronzen rand omgeven eikenhouten vloer. De buitenrand…

Johann Joachim Kändler Meissener Porzellan Manufaktur, ca. 1738 - ca. 1739, eet- en drinkgerei, BK-1959-38-1

Onderstel bestaande uit een door een verguld bronzen rand omgeven eikenhouten vloer. Hoort bij de de sokkel van de plat-de-ménage van het Zwanenservies (BK-1959-38).

Johann Joachim Kändler, Johann Friedrich Eberlein Meissener Porzellan Manufaktur, 1741, suikerpot, BK-1979-131-B

Suikerpot van porselein, in de vorm van een vrouw met naast zich een mand met deksel op een grond met bladeren. De vrouw draagt een rose-beige rok met een gouden rand en een witte hoofddoek om het haar. Op het deksel van de mand is een tak met citroenen aangebracht. De binnenkant van de mand en het…

Johann Joachim Kändler Meissener Porzellan Manufaktur, ca. 1739, eet- en drinkgerei, BK-1965-105

Schaal van het Zwanenservies, van beschilderd porselein. De schaal heeft de vorm van een langgerekte schelp met een geschulpte rand. Het oppervlak is in reliëf versierd met uitlopende golven en beschilderd met Kakiemon strooibloemen. De schaal is gemerkt.

Johann Joachim Kändler Meissener Porzellan Manufaktur, ca. 1775, terrine, BK-1973-190

Terrine met deksel, van porselein, in de vorm van een rode kool. De terrine is gemerkt.

Johann Friedrich Eberlein, Johann Joachim Kändler Meissener Porzellan Manufaktur, 1741, suikerpot, BK-1979-131-A

Suikerpot van porselein, in de vorm van een vrouw met naast zich een mand met deksel op een grond met bladeren. De vrouw draagt een rok, violet met bloemtakken in zwart en goud en een rood gestreepte hoofddoek om het haar. In de linkerhand heeft zij een appel. Op het deksel en de wand van de mand is…