Rijks aan tafel. Topstukken op Albert Heijn zuivelverpakking

6 april 2013 - 14:00

Vanaf 8 april sieren zestien topstukken uit het Rijksmuseum miljoenen literpakken melk, vla en yoghurt van Albert Heijn. Geliefde meesterwerken als Rembrandts Nachtwacht, het Melkmeisje van Vermeer, een zelfportret van Van Gogh, maar ook Nijntje van Dick Bruna, bereiken op die manier wekelijks bijna een kwart van de Nederlandse huishoudens. Wie vier actiezegels spaart, kan met korting naar het nieuwe Rijksmuseum.

Het Rijksmuseum opent op 13 april zijn deuren na een lange periode van renoveren, restaureren en verbouwen. Ter gelegenheid hiervan hebben Rijksmuseum en Albert Heijn de actie ‘Rijks aan tafel’ opgezet. Doel van de actie is om gesprekken aan tafel te stimuleren over kunst. Op de zuivelpakken staat een afbeelding van het kunstwerk met korte omschrijving, verrassende feiten en een raadseltje. Ook zit er een actiezegel op elke verpakking. Vier actiezegels geven € 5 korting op een toegangskaartje van € 15. Wellicht een mooie aanmoediging tot een (familie)bezoek aan de echte werken in het Rijksmuseum. Kinderen tot 18 jaar hebben altijd gratis toegang.

Wim Pijbes, hoofddirecteur van het Rijksmuseum: ‘Het Rijksmuseum is van iedereen. We willen de Nederlanders op een laagdrempelige manier verrassen met onze prachtige collectie. Een gesprek over kunst aan de keukentafel stimuleert hopelijk een bezoek aan de echte werken in het prachtig vernieuwde Rijksmuseum.’

Naast publiciteit in de winkels van Albert Heijn krijgt de actie 'Rijks aan tafel' ook via Facebook en Twitter aandacht, onder andere door een filmpje van de bekende manager Harry. De actie loopt van 8 april tot 5 mei 2013 (zo lang de voorraad strekt). De actiezegels kunnen t/m 31 december 2013 worden ingeleverd bij de kassa van het Rijksmuseum.

Meer informatie en actievoorwaarden: ah.nl/rijksmuseum