Paniek! Tijdens het schoonmaken zijn de klepels uit de grote klok verdwenen, en nu komt er geen muziek meer uit. Waar zouden ze zijn? Samen met twee acteurs speuren de kinderen door het museum. De klepels blijken verstopt te zitten in bijzondere objecten uit… de pruikentijd!

Voorbereiding op school

Wij raden aan om het bezoek goed voor te bereiden. Hoe beter de leerlingen op het bezoek zijn voorbereid, hoe meer ze uit het programma halen. De voorbereiding op school bestaat uit het laten zien van een animatiefilmpje en de beeldende opdracht: maak je eigen pruik!

Animatiefilmpje

In het animatiefilmpje maken de leerlingen kennis met de hoofdpersonen van de rondleiding: Ali Dingendoek en Wil Wijzer. Ook zitten in het filmpje belangrijke aanwijzingen verstopt. Het animatiefilmpje kun je hier bekijken.

Beeldende opdracht: maak je eigen pruik!

Het programma is extra leuk als de leerlingen in de stijl van de pruikentijd naar het museum komen. Kies hier een pruikenopdracht:

Praktisch

Je hoeft geen aparte starttijd voor het museum te boeken. Een boeking voor dit programma is voldoende.

Per vijf leerlingen verwachten we minimaal één begeleider.

Meld je tenminste 15 minuten vóór aanvang van het programma bij de scholenbalie in het Atrium. De leerlingen wachten ondertussen buiten in de Passage tot ze worden opgehaald en in één keer naar binnen kunnen.

Een boeking kan alleen worden geannuleerd indien er sprake is van evidente overmacht, of vanwege overheidsmaatregelen.

Dit programma is nog te boeken t/m 19 juli. Vanaf het nieuwe schooljaar stopt dit programma. We hebben een nieuw theatraal kleuterprogramma, zie hier.

Groep 1 t/m 3
Speciaal onderwijs

Kerndoelen

52, 54 en 56

Prijs

€ 125 per klas van max 32 leerlingen

Taal

Nederlands

Aantal leerlingen

Er kunnen per tijdsblok max 32 leerlingen deelnemen. Meer leerlingen meenemen is niet mogelijk. (Let op: het is niet wenselijk om klassen te combineren).

Duur

1 uur

Begeleiding

Per 5 leerlingen minimaal 1 begeleider (vereiste)

Vragen?

Stel ze via onderwijs@rijksmuseum.nl

Onderwijsnieuwsbrief

Blijf op de hoogte en schrijf je hier in.

2:07 min.